Sunday, January 31, 2010

yeay boleh update =)

assalamualaikum

ok saya update juga satu entry, memandangkan suami saya kena juga keluar gi uni..kesian juga dia, nak study kat rumah, but anak2 meragam sgt2 hari ni.aiman la terutamanya..so dia pon keluar gi uni..dia kata kejap jer dia keluar..nak study sikit.. takpelah, saya tak kisah sbb saya serabut tgk anak2 menangis2 time dia study .

so start 2 hari lepas, aiman kena asthma, agak teruk jugak kali ni, sbb saya rasa dia terkejut dgn suhu yg 34 kali ganda sejuk dari biasa..bukan dia sorang sahaja yg sakit, saya dan suami juga. alhamdullilah Allah maha mengasihani umat2 dia ni =) maryam tak kena sekali, saya tak anggap ini satu bala, selalu org ckp, ishhh sakit lagi, go away , go away...!! terima jer la, dalam setahun berapa kali sgt kita sakit dari kita sihat kan..=) saya syukur sbb anak2 tak kena serentak. kalau tak ,pengsan i u nak kena jaga tiga2 ni sekali..baik sorang2 , jadi saya tak penat sgt =)



hanya mampu terbaring banyak hari...

kesian jugak tgk dia,dia nak saya dukung n peluk dia jer, dia susah nak nafas, so dia nak duduk baring atas badan mama dia jer,baba dia ,dia tak berapa nak.. mmg suami saya agak garang sikit dgn cementot ni =)

Tapi saya berterima kasih kepada suami saya, sbb tanpa suruh, dia sanggup jaga malam utk aiman .. saya tido dulu, dalam kol 2 tu, aiman bangun n tak boleh tido dah 2 hari ..so mmg saya mengamalkan sistem bergilir2 la kan =) malam pertama dia jaga sampai pagi, so semalam saya jaga aiman satu malam, dia pula tidur ..

so pagi tadi balik dari rumah kak jidoh, aiman pon letih sgt, dia tidur 3 jam, so saya pon tidur sekali dgn dia, kalau tak tidur sekali, mana saya ada masa dah...nasib suami saya jaga kakak =) tq again sayang ! =)


aiman masih lagi demam panas, habis masa ubat jer, dia demam panas balik, so saya kena mandikan selalu walaupun dia lelah..time ni saya memerlukan mak saya.. saya nak mandikan selalu , dia lelah, tak mandikan dia demam.. so mcm mana . =) mak saya bykla pengalaman sbb kebanyakan anak2 dia semua lelah ! =) ya, keturunanku! =)

cuma saya agak risau sbb aiman taknak makan n susu lansung..dia cuma nak minum air sirap jer..so saya pon paksa jer la, sejam sebotol..sirap ok, but no no air lain! =) plus dia suka sangat2 meragam..ni menguji kesabaran saya k! =) sgt2 menguji,,..kalau dia tak sakit,perangai mcm ni mmg dah kena dah..nasib dia tgh sakit =) apa kakak dia main, semua dia berebut, dia mcm nak perhatian sikit..

sampai satu tahap saya pon tak tahu dia nak apa. maybe dia lapar tu yg dia meragam. semoga Allah permudahkan kesihatan kami sekeluarga disini =) hmmm byk dugaan sakit dinegara org.. semalam saya berbual dgn org2 sini, lebih kurang sama sahaja hospital sini dgn hospital kerajaan malaysia =) so saya faham, anda faham =) dorang bagi ubat sama dgn ubat apa yg saya bawak dari malaysia . tapiiiiiii..ubat dia 3x ganda lagi mahal dari malaysia k! dahla 3x ganda tu dalam canadian, belum convert jadi rm lagi =)sama brand ok!! bukan cap ayam! haha saya pon terikut2 suami saya la ni,kalau brand cikai mesti dia panggil cap ayam! haha tq mumsie poskan semua inhaler2 tu..

ok2, aiman dah start meragam balik .

assalamualaikum


No comments:

Post a Comment