Friday, January 22, 2010

airasia oh airasia

melayang rm 500 saya!!!! perghhhh..tutup mata sahaja kalau taknak hati hampa!!! kan minggu lepas saya beli tiket gi bandung utk bulan 7 ni..pergi balik rm 270! so saya bbm la abang saya tanya, murah ke? dia kata ok la tu..so saya pon terus masuk num card credit n terus beli!! gatal sungguh tangan ku! =) daripada mahal kan =) so lepas beli 4 org punya, saya pon beli maid saya punya la..haruslah bawak maid, sapa nak jaga anak2 gue disana..haha i nak shopping u! nnt anak2 merengek, dorang boleh balik hotel jer, n saya misi menghabiskan duit suami..opssss memain jer..hehe lepas saya check 3 hari tu , ni tiket utk maid la, pergi dah naik 150 sehala n balik 124!! waduh2, sudah naik rm 30!! so kalau anda jadi saya pon anda cepat2 kan sbb takut mahal kan..haha baik duit tiket tu , gi beli baju raya anak2 =)




lepastu, tadi saya gatal check sbb nak tanya abang saya bila beli, tgk2 tiket dh turun rm50 sehala..so pergi balik 170 jer!! vaveeee sungguh!! hahaha melayang duit i..free2 lagi tony fernandes kaya..haha whateva la eja nama dia..tak kuasa i nak google nama dia..haha..saya beli 270..so ktorg 4 dah 400! tambah chikenon tu rm 130! so total rm530 u!!! waaaaa nangis jap! walaupun duit suami saya..tp saya yg pandai2 .. =) mana nak tahu tetiba murah kan!!! =)

tp saya pegang prinsip tak semua harta yg Allah turunkan kepada kita, utk kita, mungkin utk mereka2 yg memerlukan..ceh ni mmg utk sedapkan hati jer la.. =) takpelah, dah takdir 500 tu melayang kan =) abang saya la untung!!

tp ada hikmah disebalik yg berlaku, sbb abang sulong saya nak belanja hotel, penginapan n makan!! uhh tq bang zo!!! =) save duit i di situ.. =) boleh la..kalau tak ,dah berapa pulak kat situ, saya kena sms abg saya utk kongsi byr duit bilik maid! haha...but now??? tiada lagi dalam otak saya..haha sbb abg saya nak byr!! yeba2..melompak keriangan sikit =) star jump eyy nini..hahaha..so i bwk duit soppink only! =)


now tiga2 perasaan tu ada dalam diri saya

KUNING- gembira sbb abang saya nak sponsor kat sana

HIJAU - muka sedih mengharapkan duit suami nak belanja kat sana..saya tak kerja =(

(lakonan kena hebat) hehe


MERAH - sbb duit melayang rm530!!!! erghh tertekan mak mcm ni.. =)


tu jer,khidmat pesanan masyarakat hari ni..bagi saya tiket airasia ni bergantung pada nasib! if lucky dapat murah..mungkin rezeki abang saya , sbb dia berniat nak belanja mak ayah n adik2 yg bersekelah lagi tiket..hmmm tu saya panggil dia ladygaga mak ayah saya! hahaha sorry bang zo..saya tidak akan menyakiti hati kamu sampai balik dari bandung!! hahaha






No comments:

Post a Comment