Wednesday, January 27, 2010

bye2 uncle koen =)

semalam koen datang rumah, last b4 dia gi balik alberta.. kol 2 ptg ni flight dia..so dia nak jumpa budak2 ni..dia ckp anak2 saya ni dia punya anak2 sedara =)..alhamdullilah, masih ada org nak sayang anak2 saya selain saya dan suami saya dan ahli2 keluarga ..

so anak2 saya sgt2 gembira bila uncle koen dtg.. dia ni dulu hidup agak susah..tak tido sbb kerja nak cari duit.ken tipu dgn agen..tinggal sorang2 kat canada tanpa boleh ckp english lansung..agak kesian tgk dia..dia antara kawan suami saya yg sgt baik! =)


tgkla anak2 saya sgt gembira =)


mungkin sbb anak2 saya jarang jumpa org lain selain mak ayah dia..tu excited tu =)


semua menunjukan kepandaian masing2 kat uncle koen =)



aiman dah nak mula berkawan =)



sure kat msia aiman sombong dgn saya n baba dia, sbb ramai penyelamat =)



aiman kalau bab gurau2 mmg dia suka k =)



kakak pon nak jugak =)


pastu nak nangis sbb tak tahan geli =)


aiman cuba mengadu sesuatu pada uncle koen =)


yeay kakak tolak kita =)


apa berat sgt adik kita ni =( kurus kakak nnt..dah la adik


cuba uncle pulak try tolak ktorg dua dlm wagon ni =)



ok aiman n maria, take pikser
dia panggil maryam, maria..sbb dia tak reti sebut =)



taknak la uncle! kita nak uncle tolak laju2 mcm tadi ! =)



mana boleh! nnt uncle penat, nnt uncle taknak dtg lagi =)


baba, cuba baba pulak tolak?

no no, baba nak baca malaysiakini only!! =)


pastu uncle koen pon bbalik..anak2 saya menangis sekuat hati..mayam la, kesian dia...dia takde kawan kat sini..nak keluar, suami saya busy study..takdelah saya merungut takleh keluar..saya pon faham tujuan suami saya dtg sini sbb nak habiskan phD dia =) so takpelah... kakak baru rasa dpt kawan baru..tetiba kawan dia dah pergi, walaupun kawan dia sebaya mama dia =)
i know uncle koen pon sad jugak nak tinggalkan suami saya n anak2 saya, sbb dia ni kawan ktorg since mayam baru 3 bulan dalam perut ...ktorg semua sedih..tp saya takla rasa sgt! haha..saya sedih sbb anak2 saya ckp,


"kenapa uncle taknak main dgn kakak dah =( kakak nak ikut uncle, baba tak bawak kakak?"

time ni suami saya hantar uncle koen balik apt kawan dia



saya pon pujuk tgk youtube =)



yg ni tak susah! pujuk dgn susu jer =)

hmmm.. saya senang kalau kawan dgn bangsa asing ni! senang hati sbb mereka jarang berkecil hati dan jarang ckp2 blkg!! syukur Allah bagi suami say kawan baik mcm ni..ermmmmm mcm mana saya nak ckp ni..saya byk benda nak luah..mmmm takpelah, saya dah pon luahkan kat mak saya..so sad keadaan mcm ni..semoga saya dijauhkan fitnah2 sebegini.. suami saya pon sampai ckp, duduk rumah jaga anak2 bagi mengelakkan fitnah2 sebegini....Ya Allah bagilah saya kekuatan ..how i wish i could turn back time =( saya nak tarik balik kata2 saya ,saya tak suka situasi ni.. saya berada ditengah2 =( saya tak mahu ulas lebih2, nnt suami saya pon kurang suka..takpelah..janji mak saya tahu..

ini tiada kena mengena dgn saya gaduh dgn suami yer adik2 =) kalau saya gaduh dgn suami, mak saya pon tak tahu..hehe saya pon tak akan tulis status kat tweeter atau fb atau blog..saya tak suka org gaduh sikit dgn suami tulis suami kat fb..so takde maruah..pastu baik, i love you2 balik, pastu gaduh, saya tak faham kenapa awak tak berubah2..haha kelakar la drama2 kat fb ni..diam2 dah la =) kena ke bagitahu satu dunia anda gaduh dgn suami..tak matang sungguh! =) mungkin saya dibesarkan bkn suasana mcm tu kot..sbb ktorg adik beradik tak pernah tahu mak ayah saya gaduh..sbb mak ayah saya tak pernah tunjuk n mak ayah saya pon tak pernah citer keburukan sesama sendiri ..like memalukan k nak citer ,lagi kat fb!

kan senang ,kalau suami saya ada kawan mcm koen ni.. tak faham bahasa melayu! =)


1 comment: