Friday, January 15, 2010

entry ni utk kakak =)

kakak, ni mmg khas utk kakak =)

semalam first time kakak masak maggi utk baba dia..100% dia yg masak =)
mula2 saya baru nak start potong bawang, hehe sempat lagi msn dgn irah di spore itu =) tetiba kakak dtg dgn suara yg lembut n senyum2, dia tanya

" mama,mama masak nasi goreng kakak ke?"
kakak, kakak baru habis sepinggan nasi sebelum tu =) dia cuba berbaik2 dgn saya =)
pastu dia gi depan kat meja makan tu , terus amik kerusi dan dtg kat saya

"mama, boleh tak kalau kakak tolong mama masak?"

hmmm hati mak mana yg tak cair bila anak nak membantu ? =) so saya pon memberi 100% kepercayaan kat dia..dari tuang minyak..bwg tu of coz la saya yg potong..dia tumis bawang tu, potong paket maggi, potong perencah n potong daun bawang..semua dia =) saya cuma masukkan telur..sbb saya pasti benda tu dia tak pandai lagi dan kalau tumpah , akan menyusahkan saya =) air pon dia yg masuk n sukat..saya kata satu cawan..dia pon gi kat sink, amik air n masukkan dalam kuali.. =)

lepas, masak,dia terus bawak gi kat baba dia, saya tak tolong pon, saya cuma alaskan pinggan, supaya senang dia nak pegang =) akhirnya berjaya dia bagi baba dia makan =)

dia sendiri buat thumbs up, sbb dia yg masak =)


tolong tiupkan , takut baba dia panas =) so sweet =)


habis telur tu hancur dlm kuah! =) tgkla gedabak giler daun bwg dia potong =)

tp baba dia kata best! sbb tak pedas..elehhh isteri dia buat dekat 4 tahun pon , dia tak penah kata best pon =( ..haha.. yg tak tahan, mayam siap rasa mcm mak dia masak lauk tu..takut kurang garam gula..hehe..kakak, maggi tu mmg dah cukup semua benda la..kakak masak jer =)..saya takde video nak record..camera i kan rosak yg cementoto tu =)..takpelah..lainkali saya try record guna hp pulak =)




No comments:

Post a Comment