Wednesday, March 24, 2010

ubat cacing!



Assalamualaikum

Hmmm mana saya nak start ni =)


ok , kan saya ada bawak anak2 saya main kat park kan?

so saya perasan balik dari park tu, aiman mcm berak2, hehe mcm ada benda kecik2 sgt2 halus , sgt2 tak nmpk sgt, mcm cacing! so saya cakap suami saya. Tapi saya baca semua simptom budak kena cacing ni, semua takde kat anak2 saya. saya tak tahu apa benda itu! =) so saya suruh suami saya beli ubat cacing jer la, tapi kat msia mmg kadang2 budak2 ni amik injection ubat cacing.

so semalam suami saya pon pergi farmasi beli, makan seminggu sekali =)

kejap, ada tak saya cerita maryam kalau setiap kali mandi, bila syampoo dia kena mata, saya nak lap, dia tak kasi? or maybe saya cerita kat adik saya jer kot, bangun pagi pon dia kata hidung dia lenguh, saya kata dia melawak jer, mana ada org hidung lenguh kan, suka2 anak saya guna bahasa lenguh utk hidung =)

so semalam saya saja check mulut dia, mmg saya suka check2 badan anak and mulut semua ni, tgk2 ada ulser besar kat gusi atas =) hehe padanlah dia kata dia lenguh hidung .






suami saya tgh sapu bonjela kat ulser dia tu =)






aiman pon merengek2 nak, suami saya bkn sapu pon. konon2 jer =)





kasih sayang lepas dua2 dapat pakai ubat sama =)






menunggu ubat seterusnya =O






ubat cacing time =) so eyewww colour dia pon





apa ni baba???





sabarlah adik, kakak pon tak suka jugak =(





so eyewwwww baba ni !! suap ubat ntah apa2!! grrr




mula2 adik terlanggar kakak =)




terjadilah pergaduhan dua beradik ini =)





pujuklah diri sendiri, penat sudah saya mahu memujuk dalam sehari kalau mcm ni jer selalu =)

o hari ni keputusan dia, kakak pon keluar jugak mcm adik dia..hehe ..takpelah, demi kesihatan, yg tak tahan tu, suami saya sms
" syg makan la ubat tu sekali"

hehe so eyewwwww ok!! mmg idokla saya nak makan kalau bukan DR yg suruh =) haha..

ok2, saya mahu kemas rumah, cukuplah 4 entry, saya sudah agak malas skrg nak update byk2 =)

anyway tq nurulliyana sbb doakan yg baik2 dalam tweet semalam, love you bestie! =)


No comments:

Post a Comment