Sunday, March 28, 2010

Aiman dan jubah


Assalamualaikum

Skrg ni Aiman taknak pakai seluar lansung, maybe dia tak selesa sbb dia ada betis yg sgt sedap digigit dan perut yg sgt2 bulat mcm mama dia =) so sekarang dia hanya nak pakai jubah, ganti kakak pulak! kakak dulu tiap2 hari baju princess, now dah tukar, tiap2 hari goun, sbb dia rasa dia princess! so princess tiap2 hari pakai gaun! hehe yg tu mmg takleh buat apa dah, sbb dia dah merasakan diri dia princess , nak buat mcm manakan =)

So aiman, 2 hari sekali, suami saya kena basuh baju, sbb siang dan malam dia nak jubah.

Hehe tu la, dulu mula2 sebelum kahwin, saya tak suka suami saya, sbb dia suka pakai jubah! ishhhh i dont like!! now anak saya pula ! =) hehe tu org kata mulut jgn cakap banyak =) sbb kita ada keturunan, mak saya selalu pesan, jgn terlalu mengata kalau kita ada anak perempuan, saya ada banyak sgt2 org terdekat mcm ni, dia suka sgt jaja2 cerita anak sedara dia kat org, now anak dia sendiri lagi teruk, skrg diam jer la mak dia . haihhh dulu siap call2 semua org btau. skrg kan dah kena anak sendiri.

Lagi satu saya baca jugak blog2 artis malaysia, dan saya bukanlah die hard fan siti nurhaliza, saya baca org komen dia mandul lah,muda lagi takleh beranak , apa lah, ishhh korang ni, sungguh tak baik, apa perasaan anda kalau anda dikutuk, saya ada blog, bila org tulis komen tak best pon saya dah mcm alaaa gi blog lain la,takyah dtg blog ni lagi kan =) bagi saya setiap apa yg kita cakap akan dipertanggungjawabkan diakhirat nnt, saya sentiasa ingat pesanan mak saya, kita ada keturunan, ada anak, jangan cakap lebih2.

ok puas dah saya membebel, sbb saya tak suka org mulut mcm ntah apa2, tak suka org laser2 ni.



intan, boleh tak nnt tolong beli aiman 4 5 helai baju ni? satu baju ni dalam 20 genih jer =) duit mintak mama, haha i malas nak transfer2, transfer sikit ttp kena bayar 30 cad, haha lepas beli 20 helai lagi =) sbb nak tempah dah rm15 =) sgt tak berbaloi, di egypt sgtlah murah, tak payahlah gi cairo beli, kat zagazig pon dah ok, kain nipis jer, takyah cotton pon ok, dia mcm semi cotton gitu =) tq sistah!




aiman bangun pukul 7 pagi, so 1 tghari dia wajib tidur




semoga Aiman jadi anak yg beriman ok =)

dah pukul 4 dah, skrg suami saya tiap2 malam sebelum tidur, mesti dia cerita saya ttg kematian, dia selalu suruh saya beringat, ttg akhir2 nak kiamat,kalau boleh saya nak mati sebelum tanda2 besar keluar, sgt banyak2 dugaan diakhir2 sebelum akhirat. saya rasa saya tak mampu utk tempuh semua tu. saya juga sedang mengusahakan diri utk lebih dekat dgn Allah. Saya takut!

Bukan saya tulis pasal mati ni, maknanya saya nak mati dah, itu semua kerja Allah, bila masa dia nak amibil, dia ambil, saya redha, korang ni banyak sgt baca harian metro, selalu ada tanda2 sebelum mati =) tu korang suka baca kan =) ..hehe

takdelah suami saya sekadar memberi peringatan kepada saya, bahawasanya mati itu bila2 =) so saya kena start menyediakan bekal utk dunia satu lagi. umur pon dah nak masuk 25, bukan muda lagi ya adik2 =) anak pon nak sekolah dah tahun depan =)

semoga saya dan anda sentiasa dibawah lindungan Allah dan dibawah rahmatNYA selalu =)


No comments:

Post a Comment