Saturday, March 20, 2010

Apa saya makan hari ini?


Assalamualaikum

Pagi tadi aiman bangun pukul 5 lebih kot!! gila awal kan? =) suami saya dah lama bangun, saya suruh la aiman keluar dekat baba, sbb tahu baba tak tido kan, hehe zalim ke mama dia? dia pon bangun dgn mata segar, dgn jubah tu, dia pon jalan terkedek2 cari baba dia, lepas tu dia masuk, baring blik sebelah saya, saya tanya ..why adik?..dia kata baba sholatttt.. kakak mana? kakak tidoooo..hehe besar dah anak saya =) dia pujuk2 saya bangun, dah la saya tak yah solat kan, haha tetap!! kena bangun awal!! =)

so saya pon siap2 la masak makanan2 ini =) dalam 730 dah siap semua =)


breakfast hari ini

so dalam 715 tu, aiman duk pegang2 kain baba dia, baba dia tak boleh gerak mana, semua dia ikut, lepass tu dia pon terus terang kat baba dia, baba jom tido, dia ajak masuk bilik =) hehe dia pon tarik kain baba dia, dgn bantal kecil dia yg ada bucu tu, peluk kuat2 tu, dia jalan depan,baba belakang, tgk2 bila sampai pintu, dia gi tutup terus, dia tertinggal baba dia betul2 depan pintu, dia ingat baba dia dah masuk =) agak dia dah baring, tgk baba tak baring sebelah,dia pon buka pintu balik, jemput baba dia masuk =)

pukul 8 pon saya join tido balik, haha layan beb, time tu dua2 hero saya tido berdengkur =) kalau anda baca tweet saya anda tahu lkan apa saya buat =)

so pukul 10 pon kakak tido luar masuk bilik dgn muka sedih, maybe dia ingat dia tidur sorang kat luar ko,ktorg tiga tidur dalam bilik =) dia semalam tidur pukul 1230 lagi k! gilos =)

bangun2 jer, semua cakap lapar , nasib saya dah masak , yg tak tahan tu, makanan dah dalam oven tinggal angkat bawak keluar jer, semua malas nak angkat , suami saya mmg la, dia tinggal suap jer, nak cedok nasi pon mmg jarang2 berlaku =P tapi takpe, bukan susah pon layan suami and anak2 ni kan =) best apa tgk dorang makan sampai kenyang =)



semua baru bangun tidur ni =)





habis k anak2 saya makan cekodok pisang tu!

tapi takdelah saya percaya kan, time saya mengandung maryam, mmg tiap2 hari saya makan pisang and durian!! wajib!! =) dia keluar ni pon suka!! tapi yg saya tak percaya, time mengandung dia saya suka coke, sedangkan kalau sepanjng hidup saya, saya jarang minum air gas ni, mengandung jer, eh tiap kali mengandung, air gas tu kewajipan la kan =) tapi maryam tak suka coke!! dia suka air buah mcm baba, but aiman ni, pantang nampak coke! mesti nak! tapi ktorg tak pernah beli pon utk minuman aiman, anda pon tahu apa barang2 saya beli kan setiap kali saya gi kedai =) tak tipu, takde benda saya sembunyi! haha =)

hari ni kan patutnya suami saya ajak gi park , nak tahu sebab apa cancel?

sebab kawan dia mintak tolong ajar, kawan dia tak dtg class, bukan org msia, anda pon bkn kenal =) kawan dia ni suka tak dtg kelas kadang, dia tak boleh tgk isteri dia sedih atau apa, dia sanggup tak pergi kelas!! =) gilos syg gila bini dia! haha..laki i takdenya nak layan, haha..phD beb, nak main2 layan bini mmg dari 4 tahun jadi 8 tahun la duduk canada ni..haha tak sanggup i u =) so dia call la suami saya mintak tlg ajar apa class minggu lepas, tapi takpelah, suami saya boleh study jugak dalam masa yg sama kan . redha jer la =)

ok2, sudah panjang diriku membebel =)


No comments:

Post a Comment