Tuesday, February 16, 2010

angel,angel dan mamak roti

Assalamualaikum

Tadi saya tengah chat dgn adik saya Alwani fickry, dia tgh sibuk2 pasal barang2 hantaran nak kawin, kecohkan?? mmg pon . insyaAllah dia nak kawin bulan 1 ni, insyaAllah


dia dgn fardo dia

Tetiba dia cerita pasal kek, hehe dulu2 saya dgn dia, asal birthday mak dan ayah saya jer, mesti ktorg dua naik teksi pergi beli kek =) saya dan dia mmg suka hadiahkan mak ayah saya kek, tiup2 lilin gitu, zaman jahiliah yer adik2 =) sbb saya dgn dia mana ada duit banyak, ktorg dua akan dapat duit tiap2 isnin, so kumpul dua org punya duit, dan ktorg pon beli kek! haaha sampai sekarang mak saya tak tahu ok ktorg naik teksi! hahaha

ada satu citer lagi best, time tu saya dan adik saya gi dentist kat kl, mmg selalu sabtu nnt ktorg ikut mama duduk ofis, tp hari tu saya dan adik saya nak balik, so mama kata , naik satu bas jer, terus sampai depan mobil ttdi, haha tp time tu darjah 5, jiwa berkobar2 nak gi ou! mama saya mana nak bawak tempat2 ni =), so ktorg pon saja tak turun kat bus stop mobil tu, hahaha, ktorg gi turun ou! boleh mcm tu? sampai jer ou, ktorg pusing satu round, ktorg balik jalan kaki!!! hahahahaha, mesti mak saya risau kan? sbb mak saya kata kalau sampai call, yanade, mana ada hp time tu =) so balik tu, terus saya call, mama saya tanya napa lambat, saya dah sepakat dgn adik saya dah, cakap ktorg tertido dalam bas !!hahahaha, sorry ma ktorg telah menipu, keinginan nak tgk ou tu meluap2, haha sbb kawan2 semua dah gi, ktorg belum, balik bangga jer citer! hahaha.




dulu mula2 bukak punya la teringin =)


Tu cerita ou,ni cerita van kek angel, dulu kan ada van lori yg lalu2 tu kan? ktorg tiap2 hari akan simpan 40 sen utk beli roti keras mentega tu!! hahaha gilos , tu badan pon mcm mentega ,besar jer, dari kecil suka makan =) tiap2 ptg, ktorg akan kejar van tu =) hahaha tp.........

bukan depan rumah yer adik2!! nnt mak saya nampak, mak saya jeling!! hahahaha,, takut woooo.. ktorg dah standby depan gate, rumah ktorg 66, agak2 roti tu rumah 84, ktorg pon lari2!! hahaha sbb taknak bagi mak saya nampak!!! demi roti 40 sen! haha pastu makan laju2 =) pastu balik muka gembira jer =) haha


roti yg ada gula atas dia =)

tapi ada satu cerita yang tak tahan tu, roti adik saya , ada burung gagak amik!! hahaha, dia baru buka , kat padang, tetiba tu burung gagak dtg kat dia, jatuh roti dia dan burung tu bawak lari!! hahahahaha, pastu nak saya punya!! mana boleh!! haha zalimnya aku zaman dulu =) hahaha , susah k nak kejar van tu satu hal, nak makan laju2 tu satu hal =) haha, banyak pulak masalah adik saya ni =) tp ada pengajaran berguna dari mak saya, jgn suka membazir, haha mak saya garang ok dulu!! hahaha. kelakar ok ingat balik =)

kalau citer mamak roti lagi best, asal tiap2 ptg, mamak roti ni lalu, ktorg dari dalam rumah, tunjuk tangan 4 ke 5 jer, maknanya mamak roti tu,kena letakkeropok kat tepi roti tu!! pastu jerit masuk akaun!!!! haha akhir bulan ayah saya bayar =) kalau la mak saya tahu kan time tu, mesti kena marah, suka benor dgn keropok kaler oren2 tu! keropok durian! tu adik saya kalau keropok durian, saya suka yg keropok ayam, tu mahal sikit, 25 sen!! haha, tp abaikan!! bukan duit saya! =) sampai roti kat rumah tu penuh, sbb nakkan keropok tu punya pasal, sampai mak saya kata, hari ni kalau mamak tu lalu, tak payah amik roti =(
mmg frust la time tu!! hahaha sbb tak dapat sembunyi keropok!! best giler sb mamak tu sangkut kat pagar, ktorg gi kat pagar, bawak keluar keropok,letak depan pintu, n pass roti tu kat mak saya! hahaha , pastu saya dan alwani pon menikmati sama2!! nnt adik2 saya yg 3 tu kecoh nak jugak!! haha, tension aku time tu adik ramai!! haha nak2 intan yg kuat report apa ktorg makan!! =) ktorg makan laju2 n kata dah habis! hahaha zalim aku jadi kakak sulung =) hahaha




bukan la mcm ni, naik motor mamak tu

huh, cepat betul masa berlalu kan, now turn anak saya pula besar tu, adik saya pon dah nak kawin =) kenangan betul time kecil2 ni =) kesian mak saya, sbb saya dan adik saya suka tipu, tu malam ktorg jarang dinner, kecuali ada ayam goreng drumstick, sbb perut sudah kenyang ok balik dari sekolah agama =) sorry ma! =)


2 comments:

  1. hye, salam.. kawan sy suruh bace blog ni sbb ade cerita hot..
    hehe..
    tumpang terjah ... wani nak kawen bln 1 ni?
    congratzzzz alwani!!~~~ ;D

    btw, cerita korg soooo comel la.... cerita semasa kecil.. so suwit.. ;)

    ReplyDelete
  2. salam fana =) haha kenal la, ngade2 kawan saya suruh baca =) haha, aimi selalu jer baca blog awak =) best kat sana?

    ReplyDelete