Friday, December 11, 2009

visa oh visa =( part 3

ok..ni cerita lagi sedih dari visa part 1 n part 2..boleh keluar jadi novel ni.. =)

hmmm mana saya nak mula ni.. ok ..pagi tadi, saya dapat bbm dari adik saya..taknak la letak link dia sbb blog dia dah nazak dah..buat penat bukak jer =)..dia kata , dorang semua dah dapat visa..time tu pukul 7 pagi..saya tido lagi, plus takleh solat kan..mmg best la, sejuk n aiman pon nyenyak lagi =)

tetiba, saya terus tak boleh tido..saya pon terus pergi kat lappy check email..hmm suami saya jarang logout email dia, saya refresh jer la... =) tgk2...takde =( hmmmm hampa dah kat situ..pastu saya suruh la suami saya email kedutaan egypt tanya pasal visa, sbb ktorg duduk lebih 2 minggu ..







pastu, time suami saya tido, tetiba email masuk..erghhh saya dgn tak sabarnya pergi buka..tak amanah sungguh bukak email suami saya..hehe sorry =).. ok2 berbalik pada citer email.. nak tgk apa dia reply


"BUT PLEASE BE AWARE THAT THE VISA PROCES MIGHT TAKE UP TO 2-3 WEEKS. SO YOU MIGHT HAVE TO DELAY YOUR FLIGHT. "


erghhh.. saya dah hampir give up..last2 saya suruh suami saya email kedutaan arab pulak, kalau dapat next week visa, peluang utk pergi tu ada ke tak.., malas sgt nak bergantung kat hj madnoor, sbb saya kena uruskan sendiri disini.. tp kedutaan belum reply..arab oh arab..dimana2 anda mesti paling lambat reply!! =(






skrg ni pon masih belum reply.. sbb lagi lambat saya cancel flight saya...lagi tinggi panalti saya kena bayar..kalau kedutaan arab kata tak boleh, mmg saya kena cancel semua... at least ottawa london tolak 800 cad..so mak saya dapat la balik 5000 lebih tu..tp saya tak tahu flight dari london - cairo dapat tak refund if tak dapat visa.. ??? i have no idea disitu =( dari membazir duit mcm tu, baik saya cancel sahaja..mungkin bukan rezeki saya..tp mana nak tahu tetiba kejutan disaat akhir..hehe takla..saya hanya tunggu email pak arab itu..if dia kata no.. kita duduk rumah saja, if dia kata ok..i nak beli brg2 sikit.. =) sbb esok sabtu, minggu depan laki i ada paper..so mana nak sempat... =)

kalau reply saya akan update status ini di blog saya...


p/s: sorry nazirah mohd noor..tadi bukan saya taknak chat..tp suamiku mahu menguruskan urusan visa ini..sorry =)



1 comment:

  1. kalau tak dapat ke Cairo, dapatkan la coach

    di Niagara Falls

    ReplyDelete