Wednesday, December 9, 2009

suamiku ...

assalamualaikum

semalam malam, suami saya balik pukul 9 mlm sbb dia belajar kat uni..so balik tu saya kirim dia suruh beli telur sbb hari ni sampai 11 malam dia kat uni..saya nak bagi bekal nasi dia taknak..sbb takde tempat nak panaskan ..dia cuma mahu sandwich je!

so balik2 tu dia tak habis2 cakap, dia nak sangat beli coklat tu, tp harga dia 15 cad sebalang.. =) so dia kata mahal sgt, tp dalam hati saya kata , buat apa makan coklat mahal2 mcm tu, setakat sedap di lidah jer ..tp saya tak cakap la..sbb nnt takut dia kecik hati pula..dia tgh semangat2 cerita pasal coklat tu..hehe saya dah ubah perangai..dulu mak saya suka marah kalau org cerita saya suka malas nak dgr..haha..

pastu dia cerita hari ni dia balik lambat, so ktorg pon discuss la brp byk roti dia nak bawak hari ni..8 keping =) no no no..tak cukup stok dirumah.. =) saya kata order jer la pizza 8 dolar tu, boleh makan satu hari..dia kata taknak! sayang duit! ok la kalau dia kata mcm tu..saya takda masalah masak pon..cuma dia je tahan atau tidak..

so bila nak tido kol 11.30 tu dia bgtahu saya, dia teringin sangat nak makan coklat tu.. =) kedai depan tu tutup pukul 12..saya kata beli jer la..kalau teringin..saya pon takde mood dah..dah malam kan =) dia pon keluar beli roti sekali...



coklat ni kot dia teringin, saya kurang pasti


pastu balik2 tu, dia pon tukar kain n belajar balik..ok la saya ingat dia nak makan coklat tu sambil belajar..saya tanya best ker..nak tahu jawapan dia apa

"dah pegang dah coklat tu, tp letak balik, mcm mahal sangat, tak sampai hati membazir"
kalau convert apa benda tak dapat bang =)

hmmm penat jer keluar tgh snow lebat2 semata2 utk pergi tgk coklat dikedai itu sahaja =) hehe...takpelah, janji ada roti utk bawak bekal pagi ni..

tgk, bukan saya sahaja yg jimat mcm tu sekali..hehe terbukti suami saya jimat mcm tu sekali..bagi saya benda2 tu tak penting..buat apa nak membazir..kat malaysia kedai chilli's , dome, tony romas semua tu mana ktorg masuk..paling mahal secret recepi..itu pon mula2 kawin..pastu takde dah..hahaha... hmmm mungkin saya ikut cara mak saya kot..mak saya pon jenis bukan kedai2 mahal n brg2 branded..ntah bukan keperluan utk saya menunjuk2 lepas kawin, takkan la org tu ada brg tu, saya pon kena ada jugak =)..saya hanya mahu keperluan itu kereta sahaja!!! =) haha... plus anak2 saya pon perlu perbelanjaan yg besar, cukupla tgk adik saya punya tution sebulan..beribu2 k.. tu sorang..anak saya baru 2, umur saya pon baru 24..so penambahan anak tu mcm ada bila suami habis belajar.. ohhh mahal sungguh skrg semua benda...

hmmm saya nak jadi mcm mak dan ayah saya..sgt stabil kewangan mereka...tp tgk la cara ayah saya berjimat, dia sanggup makan roti canai kat rumah, sbb kalau beli kat kedai kena minum air! tu mmg saya tabik la..saya pon tak boleh buat mcm tu! hmm saya taknak la mcm kebanyakan pasangan bila akhir bulan jer takde duit..so saya pon kena memainkan peranan juga.sbb suami saya kalau saya ckp nak itu ini kebykan ok jer jawapan dia..cuma 5 series jer tak ok ok lagi..haha..kalau saya tipu bulat2 pon dia ok! hehe tp mana saya pernah tipu..kan sayang? =) takde ktorg sama2 jimat..cuma mula2 sampai canada ni agak sesak la sbb nak start hidup baru balik =)

thx to my mumsy n dadsy sbb byk tolong mula2 ni... =) semoga diberi ganjaran pahala..saya tak mampu nak belanja mereka tempat mahal2 sbb saya pon belum mampu ... =) saya hanya mampu jadi driver mak saya jer..hehe


tetap nak letak gmbr kereta ini..haha

assalamualaikum











No comments:

Post a Comment