Friday, October 30, 2009

saya ada berita gembiraa.....

anda nak tahu...

meh saya cerita..tp tak tahu la jadi ke tak..mcm ni...hehe takyah mukadimmah la... =)

pagi tadi, pas solat semua, maryam n aiman pon tgk kartun..mcm biasa la kan.. =) pastu aiman pon tetiba buka pampers..sbb dah basah , so nak mandi..dia mcm baba dia, suka bersih2..haha kantoi lagi diriku ini yg pema....... sambung sendiri..

saya kat dapur, baru habis masak makanan anak2 saya..sbb anak2 i lepas mandi jer, kakak dtg kat mama dia, "mama masak apa utk kakak ?? " tiap2 hari saya kena tukar menu..kalau dua hari makanan sama..uhhh mcm .zaman bila nak habis ni..slow yg amat...
time aiman bukak pampers tu, saya tgh potong halia, sbb laki i nak makan ayam halia cili api today..so saya takde masalah masak ..lagipon dia nak study rumah kan =) mmg confirm kena masak pagi..nak jaga anak2 n dia nak makan awal..

saya pon, mcm nak tinggi kan suara..sikit jer..haha bkn marah, sbb dia tgh FB time saya lalu..haha dosa aku ni... =) ehhh senyum pula dgn dosa yg buat... haha... apa la salah tlg saya kejap..

sbb selama saya kenal suami saya ni..bkn la puji laki sendiri =) tp kalau dia nampak saya masak atau buat kerja lain, atau ti..... dur ke, mesti dia tlg basuh... dia tak pernah kejut saya..hahaha.. makin malas la i mcm ni..haha ... =) kadang2 jer..ceh, takut mamio marah,,terus tukar ayat =)

last2 suami i reply, tak leh ni ..ada kerja penting..uhhh panas dah ni kan dalam hati, haha sejak biler laki tak reti tolong..sbb anak sama2.haha bkn anak i sorang..blh prinsip mcm tu..ok ok sambung balik..pastu saya mcm whateva la, tak kuasa i nak gaduh2 anak berak, mmg tak masuk akal sungguh.. =) dia kata sayang tak tahu ke, tahu apa... "mama, nak belanja gi mekah bulan 12" tetiba saya mcm zuppppppp perasaan marah tu pergi..ehh terus tukar suara ngan senyum yg tak berhenti..hahahaha..boleh mcm tu??? =) saya agak dia main2..terus saya dgn gembiranya mandikan aiman..haha siap tanya mcm2 soalan tu .haha rindu k kat fama... n saya rindu sgt dapat beribadat disana..haha dimana i jatuh cinta dgn laki i..opsssss kantoi rahsia satu..blog ni mmg la..hahaha

tp bila call kedutaan dia kata tak boleh buat visa umrah sbb musim haji belum habis..ok la..tanya visa lawatan.. tp ada 2 3 perkara yg lambat sedikit utk selesai..ktorg pon tak tahu sempat ke tak , sbb cuti krismas nak gi..hmmm apa pun kalau saya dapat pergi saya sgt2 bersyukur, kalau saya tak dapat pergi pon saya redha..sbb saya tahu perjalanan hidup saya sudah diatur yg terbaik oleh Allah s.w.t =)

saya kalau tak dapat pergi pon saya sentiasa berdoa agar suatu hari nnt keluarga saya dapat berkumpul balik di akhirat nnt..itu benda yg selalu saya inginkan apabila di dunia satu lagi..saya syg suami saya, mak ayah n mentua saya, adik beradik saya, anak2 saya dan org2 yg rapat2 dgn saya =)

saya gembira dapat kongsi kegembiraan saya dgn korang..doakan yg terbaik utk saya.. =)
tawakkal sahaja kali ni sbb Allah lebih mengetahui.. =)

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment