Saturday, October 31, 2009

helloween

semalam hari paling saya benci duduk canada..sampai pukul 4 pagi saya tak boleh tido..bising la sbb dorang jerit2 bunyi hantu tu...boleh sorang kat tingkat atas , n sorang kat parking bawah tu bercakap menjerit2..huh mcm sakai takde otak..geram giler....

suami saya baru balik pukul 1 pagi kot..sbb ada org dari us dtg nak bagi ceramah kat ottawa..so sbb takde sapa nak amik org tu dari airport, so budak2 ni minta tlg suami saya..saya bkn kisah pon selagi dia buat benda elok..haha kalau dia cari perempuan lain kot yer la saya nak mengamuk..haha

pastu suami saya balik mesti dia bercerita pulak..sbb ktorg nak tido mcm mana..dah bising giler..bofo betul org yg sambut bising2 ni..suami saya citer la sepanjang perjalanan nampak "hantu2" ..ada yg pakai baju ketat n pentist jer..haha..free2 laki i dapat dosa kalau pusing tgk dua kali..haha..

suami saya citer la, dia kesian dkt penceramah ni, sbb sampai dari l.a , pastu transit mana ntah..pastu sampai2 ottawa , takde org sediakan makanan..kesian..sbb pengalaman saya beberapa kali mmg makanan muslim atas flight ni mmg super duper tak sedap lansung..saya yg suka makan ni, tak pernah boleh telan... last2 suami saya cakap singgah mcD atau kedai sandwich..bila cerita tu saya kesian..walaupun saya tak kenal..
sbb saya dibesarkan dgn dididik supaya menghormati tetamu n org agama... =) kalau org agama lagi la saya lebih hormat..sbb dia dtg dari jauh..pastu mcm kesian la kan..

penceramah tu duduk rumah bujang depan rumah saya..saya tak salahkan budak2 ni..dorang baru 18 tahun, mana reti layan tetamu lagi...so pagi tadi saya pon masak la nasi goreng kampung utk 8 org rumah depan..bkn nak tunjuk saya baik, cuma perasaan simpati kat org yg dtg jauh2.... bila saya suruh suami saya hantar, budak2 tu dlm kol 9 baru nak masak breakfast...sian jugak budak2 tu...

apa yg saya buat ni, saya hanya fikir satu jer..saya mahu ganjaran daripada Allah...saya mahu terus mengejar menambahkan pahala..dulu saya agak marah bila suami suka keluar2 gi ceramah sana sini..tp apabila saya sedar kalau kita redha dgn pemergian suami menegakan agama islam n mendidik supaya org lebih dekat dgn Allah, saya juga mendapat pahala yg sama..so takpela..apa sgt jaga anak 3 jam sendiri kan =)

alhamdullilah, saya bersyukur saya makin dekat dgn Allah apabila saya berada jauh dari keluarga..hehe sapa lagi saya ada..takkan syaa nak btau semua kat mak ayah saya kalau saya gaduh dgn suami saya ke, tak puas hati ker...hehe tak baik membuka aib suami atau isteri..saya hanya ada ALLLAH....so saya rasa ada hikmah saya tercampak jauh dibumi ottawa ini..kalau ada rezeki nnt bulan 12 nnt saya dapat jumpa mak ayah n adik2 saya..

hehe nak tahu tak apa mak saya kata napa saya boleh gi mekah..sbb ada semangat sedikit bila saya jumpa ayah saya..haha mak saya tidak yakin saya mampu duduk sampai bulan 6..haha... kira2 bila jumpa ayah saya tu kejap,semangat utk duduk sini blh bertahan sampai bln 6..hahaha..so tak kelakar momzzz.....

anyway, saya mahu mandi n solat jap....jap lagi kak jidoh nak dtg buat karipap utk derma esok...tlg jer la dari tak buat apa..ehh baju ada lagi setengah..smlm dah gosok setengah..pastu saya boring..hahaha blh mcm tu =) kakak tgh marah botak sbb botak tak nak makan sayur..haha adik dah tido... main la sorang2 kakak =) i mmg malas nak teman..baik i duk depan ni.. =)

No comments:

Post a Comment