Monday, November 16, 2009

saya tak suka!!

saya tak suka apabila saya dijemput ke rumah hamba Allah ni , utk apa2 jamuan, tp tak ikhlas... saya agak tak suka bila saya pergi, dorang claim makanan anak2 saya sekali..ok, kalau anak saya makan saya tak kisah..tp kalau anak saya tido?? anak saya baru setahun n dua tahun kot... takkan claim sama dgn org tua..???

saya jarang sekali berblogging kalau saya marah kat org tu, maknanya saya tulis dalam blog pasal org yg saya marah..sbb saya tak suka apabila saya dah hilang marah, saya malu sendiri apabila org tu baca, apabila saya marah selalunya saya akan luahkan kepada mak dan suami dan adik beadik saya...,tp kalau dah mengambil kesempatan dgn hak anak2 saya, saya kurang gemar!!!

saya bukan cerita keburukan, dahla pergi makanan tak cukup tu satu hal, saya cuba faham sbb ramai org...tp maryam pergi minum air jer kot..saya pon tak makan apa2 sbb tak cukup makanan.. adoi...kalau nak claim utk saya n suami saya tak kisah maybe, dia dah masak utk portion ktorg jugak wpun tak dapat rasa la kan.... bila big time kantoi, ckp tak kenal anak saya tu budak..ingat students!

cuma beringatla kepada anda dan diri saya sendiri, suatu hari apabila kita berada di situasi org tu, benda yg kita claim tu, semua akan dijawab di akhirat nnt..benda tak seberapa di dunia...setakat lepas satu beg LV jer... tp nak menjawab di akhirat tu, sanggup ke kita??

saya tak kisahla kalau ada yg nak report kat org tu, ke org ni ker.. hak saya tetap saya pertahankan.. lagipon inii blog saya utk anak2 saya, jadi saya harap mereka dapat pengajaran disini..dan tidak melakukannya kembali....

think twice utk pergi kalau dia jemput..biarla suamiku sahaja yg terlibat.. saya tidak berniat memusuhi siapa2 didunia ni...saya mahu org menyenangi kehadiran saya..tp bab2 ni , saya betul2 kurang senang apabila diambil kesempatan utk kesenangan mereka...

salam

No comments:

Post a Comment