Sunday, November 29, 2009

dalam stadium

ni dalam stadium =) tmpt solat, saya tak boleh solat sbb period...so saya duduk kat kedai kak jidoh jer la..alaa solat raya berapa lama sangat .. ok ni saya nak tegur sikit , kenapa saya tgk ramai malaysian asal solat raya jer tido, solat raya jer taknak pergi..bukan nabi dah suruh kalau period pon kena pergi...sedih bila tgk keadaan adik2 saya disini.. kalau helloween, krismas semua tu kita la yg mula2 kelam kabut, nak tema apa, baju apa, calebrate kat mana...pakai lambang syaitan semua tu...bila raya semua tido... kenapa boleh jadi mcm ni? ingatlah dunia ni sementara..apa tindak tanduk kita semua PASTI akan ditanya balik didunia satu lagi.. kita tahu akhirat itu pasti tp kita masih buat dunia ni utk selama2nya ....saya cuma berdoa agar saya dan anda seniasa diberi petunjuk oleh Allah agar tidak begitu...sedih bila yg tak elok kita dulu terkejar2 sbb kalau tak buat kita dianggap kuno dan tak moden.. *sigh*

ok la ni gmbr2 dalam tmpt solat tu =)

kEDAI KAK JIDOH


budak2 dirasuah dgn coklat supaya duduk diam =)

ada kebab =)

ada pizza =)


kebykan islam disini org arab


saya rasa sebak sgt time ni, bila semua tunduk hanya pada yg SATU ..kerdil sgt time ni =(


time ni dah nak balik, sejuk k

jumpa sorang student msia, dia kata dia raya sorang2, sbb org lain ada yg class n tido..so ktorg pon ajak la dia join skali raya dgn ktorg =)

tp makana kat dalam tu semua tak boleh beli lagi..bayangkan la..dorang kasi jual 9;45..first solat raya start kol 9, 2nd raya 9:45.. so bila first solat dah habis, dorang halau keluar.. sbb 2nd nak masuk..so takkan ktorg nak tunggu kat luar sejuk2 n hujan tu..so terpaksa balik..paling kesian maryam la sbb satu hari mintak cupcakes..sbb dia ternampak.. saya janji kata nnt saya nak beli..tp sejuk sgt nak tunggu..saya pon balik jugak..insyaAllah, suruh baba call org oven tu cepat2..boleh mama buat utk kakak..

nway tq kak jidoh sbb malam tu dia bagi maryam brownies.. so mayam and aiman mmg pulun betul2 la... =) tq again sis =)



No comments:

Post a Comment