Friday, July 31, 2009

16 april 2008

yer adik2 =) tarikh di atas adalah tarikh kelahiran baby yelmon saya =)

disebabkan blutus saya ni rosak, soo saya x boleh update gambar2 aiman lahir..haha kesian korang =) nnt saya cuba yer.. ehhh salah..iklan eizlan yusof n bini dia.. abang cuba yer..haha iklan fav. laki ku =)

meh saya citer mcm mana saya rasa sakit =)
patutnya saya due 5/5/2008 =) sehari sebelum anniversary ktorg =) dua dr. kat kl bagtahu =) soo bulan 3 tu saya balik la rumah mak mentua =) en suami kat canada. saya ngan maryam jer balik =) sooo bila time ngandung ni mmg lapar jer 24 jam =) time beli nasi lemak tu saya terjatuh ..uhhh sakit jugak =) plus malu =) tp mcm takde apa2=) soo saya btau la en suami..dia mcm malas nak layan..tgh belajar..mmg saya boring kalau duk canada ni la..kalau emengency mcm mana pon mmg dia tak hirau =) maryam dulu time dr. kata heart beat dia laju pon n saya infection pon en suami kata dia ada kelas, takleh hantar gi hospital n teman..cari juga hari yg dia boleh selit2..sbb insurans kat canada, dia ada hari2 tertentu =) so agak susah mengandung di situ =) soo baik saya balik duduk malaysia n tiap2 kali check up pon sendiri =) susah la negara org!!! saya tak suka!!
sorry la lari sikit citer..pastu malam tu saya check kat hospital =) sambung balik yer =) dr kata yelmon besar n lagi sebulan ni beranak..haha kelakor2..dua bulan lagi la dr.. soo whateva..

ok ok..ni citer beranak yel..

2:00 ptg : masih drive n dukung maryam sbb lunch dgn mama n papa kat jayati shah alam.. budget 3 minggu lagi nak beranak =)

4:00 ptg : survey katil aiman kat kedai nadihah, saja survey harga =)

6:00 ptg : takde letrik kat rumah =)

8:00 malam : kumar dtg betulkan letrik =)

8;15- 9;00 : turun naik tangga, mcm mengah sikit..masih lari2 naik tangga =) mak saya kata kamu ni terberanak baru tahu =) whatevo la mummy =)

9:30 : makan laksa dgn ana..ana ckp, kak mek kalau beranak hari ni mcm mana ;) saya kata tak kan punya =) so dia pon naik.. cuma saya tido dgn mayam kat bwh..wpun mak ayah saya suruh pindah bilik atas takut apa2 jadi =)

10;30 : sakit mcm nak gi toilet =) tp terlelap jugak sekejap2 =)

10;40 sms k.wati mcm mana sakit beranak =) sbb dia baru beranak...tp mcm tak sama jer simptom tu..saya tak tahu sakit beranak sbb mayam induce =)

11;00 : pergi Apollo TTDI =) mmg sakit jugak time ni =) pilih Apollo sbb dekat giler dgn rumah..time tu xde maid n en suami..takut dia crying xde mama dia =) tgk2 dia tak kisah pon =)

11.20 masuk wad biasa n tukar baju n check brp cm dah buka, hmm dah 5 cm.. shit sakit giler time nurse tu jolok2 tgn dia check berapa cm dah bukak..haha rasa nak tendang jer muka nurse tu..ganas giler!!

11.35 masuk labour =) n cucuk2 jarum tu semua kat tgn..tahu tak apa. nurse tu dah tua, dia cucuk jarum kat tgn tu , mcm jahit jelujur =) sakit betul.. bawah sakit, tgn sakit..jarum tu masuk kulit,keluar balik, n masuk balik.. sakit giler =) mmg x gi dah Appollo =)

12:00 Dr dtg , so sementara bukak tu dr suruh sedut gas..tp x berkesan..sakit beb!!

12;20 : start teran =) n dr jahit ..actually tak yah jahit, tp mama saya bising sbb saya ni jalan ganas..haha

12.35 masuk wad biasa dah =) alhamdullilah =)

dr. kata aiman babylelaki sihat =) alhamdullilah.. muka dia mcm maryam baby dulu =) dr tulis 2.7 kg =) tp selalu kalau saya check up dr kata baby saya ni kalau due 5/5 mesti 4 kg =) aik napakecik jer.. =)

mmg malam tu xde bilik single..huhhh tension giler.. nenek sebelah tu paru2 berair..no aircond!!!! huhhh swear to god!! mmg tak leh tido!! dah la nurse cina tu mmg pilih kasih, dia layan cina jer..haha stress!! dah la saya tak bawak pad semua tu! sebab emengency. pastu dia marah2 n cakap apollo takde semua tu..dahla aku beranak tgh sakit..tp mmg xleh lawan kg.baru, dia tukarkan semua n mandikan..kol 4 pagi dia paksa bgn gi kencing.sakit sgt time ni.. mmg nangis la =) ni kena claim 5 series!! kol 6 pagi baru dapat tido =)

kol 11 pagi Dr altaf dtg check =) dia kata musthil baby ni 2.7..timbang2 balik aiman 3.7... wah mana tak sakit..budak sebesoo ni =) soo kol 12 kena check out dah. ok 12 jam jer..dgn bfast xde, air xde, pampers baby, pad semua xde, RM 2500 ..GILOS.. bilik 4 org, takde aircond..

k la.. saya dah boring nak blog malam ni..xde mood..aiman punya gambar esok jer la =) ehh xde internet!! lagi stress =)

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment