Monday, June 29, 2009

PUTRAJAYA

ASSALAMUALAIKUM =)

yeay!! hari ni en suami cuti setengah hari =) hehe sebenarnya saya yg minta dia teman, saya tahu dia pon stress sebab byk sgt2 kerja office! xpela, dia pon boleh relax kejap.. tp saya sungguh kagum dgn en suami =) yerla suami sendiri =) mestilah kena puji, kalau org lain puji jealous la pulak kan =) sebab dia tak pernah stress atau membawa masalah office ke rumah.. tp kalau time dia menjadi "pelajar" siapla..haha mmg 360' la perubahan dia.. adakah saya akan stress lagi 2 bulan? jawapanya YA! hehe

ok ok balik pada tajuk yg atas =) dari minggu lepas mama saya ajak saya teman gi putrajaya..adalah hal yg perlu diselesaikan .. so memandangkan baby aiq n baby yaya tidur rumah, mama suruh la bawak budak ni skali jalan2 kat putrajaya =) so saya google jer la =) TAMAN WETLAND kot nama dia..mcm menarik! so bila sampai jer taman tu.. like .... apa ni? haha taman rimba ttdi tu lagi cantik..mcm semua benda takde =) so en suami pon mencadangkan gi yg tasik cruise tu, bawah masjid putrajaya =) saya pon mcm ok jer la sbb mana pernah pergi ..

so kitaorg gi la information kat putrajaya..hmmm hampeh..bknnya dorang tahu apa, dorang kata dorang tak penah pergi pon..hehe bkn marah pon.. so kitaorg gi la masjid putrajaya tu..cantik la kan..

gambar sahaja =) utk anak2 saya bila dorang besar =)

bersama2 pembantu rumah mayam n aiqku
saya sungguh malas nak tolak stroller gedabak ini =)

nasib ada jalan utk stroller =)

aiman mula menagis , sebab dia mmg ttak suka share tmpt duduk, sbbnya aiman ni besar mcm mama dia, hehe so tak selesa kan yelmon? =)

so kitaorg pon naik la tasik cruise =) dah bwk anak2 ni, cari jugak la tempat.. anak2 bkn kisah pon kalau tak naik, tp pembantu rumah tu boleh murka kot..haha..tipu jer..mmg dorang suka jalan pon =)

first skali beli tiket..sebenarnya saya pon suka..hahaha

angkatan indonesia n angkatan baby naik dulu =)

atiku call husband dia, baudia sedang libur

maryam tension sebab dia belum breakfast =) sorry baby mayam =)

masjid putrajaya


maryam masih hungly =) tiada senyuman dari wajahmu =) hahaha

ternyata anda perempuan, dimana2 anda suka bergambar =) ehh ayat tu bkn utk en suami tau =)

ternyata ayat di atas adalah benar =)

ni la bf mayam =)

hanya anda berdua yg suka pandang camera =)

habis ..boleh turun =) kakak yaya so rajin tlg bawakan mknan aiman =) tq yaya =)

ok! akhirnya saya berjaya update tasik cruise nya entry =) yippie! =) seminggu dah..en suami baru tegur..dah seminggu tak update2 =) hehe pemalas betul saya ni

lepas turun tu, anak2 mmg dah muka masam jer sbb hungly =) so saya dgn en suami pon gi la buat fish spa..hehe sebab murah kat sini ..rm 5 utk 13 minit =) kalau kat sunway pyramid rm 35 utk 30 minit..bazir duit i..eh bazir duit laki i..i tak kerja..haha

mak saya selalu suruh saya kurus! haha dia kata tiap2 hari en suami tgk perempuan kurus kat uia! haha whateva la =)

kaki en suami.hehe kaki saya tak leh letak..nnt ada org murka sbb aurat..hehe

lepas tu saya pon belanja pembantu rumah saya buat..dorang pon teringin..tak baik membeza2 kan mereka , lgpon dorang menjaga anak2 n anak saudara dgn baik =)





faiq n maryam kena marah sebab duduk situ, sebab ikan tu dtg kat dorang jer =) last2 ada org tu..

mayam cuba memujuk faiq =)

maryam sudah putus asa =) last2 dia yg amik gambar budak merajuk ni =)

besar ke yelmon ni ? dia baru setahun =) dia geli ikan gigit kaki dia..

yeay habis entry fish spa..entry seterusnya.... tiada gambar ya adik2.. =)

pastu kitaorg gi makan =) saya seperti biasa akan makan..
nando 's =) xleh google lak image ayam tu..tensy sungguh kalau laptop ni lembap.. whateva la...

so en suami pon makan la nasi campur, begitu juga pembantu rumah saya..ok la, ikutla korang nak makan apa..
ni menu pembantu rumah saya..


-nasi putih
-ikan kembung kecil
-sayur kangkung satu sudu
-teh o ais limau

tahu tak berapa ringgit kena

rm 25!!!

makanan en suami
-nasi putih
-sayur
-ayam goreng
-teh o ais

rm 12.50

giler
betul harga makanan dorang, last2 saya sendiri pergi ke kaunter dan tanya mcm mana indon ni kira !! maaf saya menggunakan bahasa kasar.. tp hak saya..bkn saya makan di hotel ataupun kedai yg ada aircond ke apa..dah la panas..

pastu indon tu siap kata sabar kak ,kami hanya menjual..saya cakap la..ikut engkau la menjual ker apa..duit saya, saya yg bayar! mcm mana awak kira, pastu dia terangla nasi putih rm 2, ikan 3, and sayur 3..aik mcm mana jadi rm 25? teh o ais 4.50 engkau!! tak habis2 indon tu cakap kami hanya menjual! tension aku! masalahnya org depan n org belakang lain2 harga makanan..last2 saya kat call boss dia. so boss dia pon dtg dari subang..whateva la, en suami dah kata jomla balik, tak yah kecoh2..saya kata takpe, tunggu kejap. last2 boss dia pon dtg, ada 3 org lagi nak komplen mknan mahal..whateva .. saya tanya la mcm mana dorang ni kira..bos dia pon ckp la, kami kira portion..lantak kau la nak kira portion..tadi kau kata laki aku amik lebih, kira lebih..bodoh!! last2 dia kira balik, mknan utk pembantu rumah saya rm17!! last2 dia pulang balik rm 10..

terus saya balik sbb anak2 nya masa tido..last saya sampai ttdi pukul 1.30..lepas solat saya terus tido sampai kul 4..haha penat dan panas..maryam n aiman bgn kol 5.. =)

k la, saya berjaya update entry ni..Alhamdullilah =)

assalamualaikum =)

2 comments: