Sunday, June 7, 2009

NESCAFE

lepas solat isyak tadi, eh ke sblm, salah satu la.. en suami minta tlg dgn penuh sopan suruh buat air nescafe, sebab selalunya isteri dia akan marah kalau dia minta suruh, hehe mcm mana tak marah, waktu gi dapur tak minta , org dah masuk bilik n baring baru minta..haha sapa tak marah =) satu dosa lagi tambah aku ni..

so dgn rela hatinya saya pon pergi la dapur.. saya tak perasan byk nya tumpah atas baju saya serbuk busuk itu..hehe semenjak saya mengandung saya mmg tak boleh bau nescafe ataupun kopi..sampai la skrg.. tp sejak saya kecil lagi, saya mmg jarangminum wpun mama saya suka buat n adik2 saya suka jer..

haaaa satu lagi , kalau gi mana2 station minyak pasti en suami beli latte la, kopi la..warghhhh, tension sebenarnya, pastu maryam pulak tukang habiskan bila baba dia dah minum setengah! nasib baby yelmon suka air masak jer. geng babe! no no fren baba n baby mayam.. =)

ok, ok sambung citer kopi, saya buat dalam satu jug, haha saya tak boleh budget satu sudu tu utk berapa byk air n kepekatan nescafe tu, so saya letak la 3 sudu besar n setengah tin susu, kacau punya kacau mcm tak manis2 lagi, ni mmg dugaan part kacau ni, sebab saya kena rasa!! en suami sungguh mendera isteri nya, jap2, saya lari topok jap, sedangkan dalam peti ada 3 tin nescafe lagi yg belum bukak!! =) mmg beli stok sebab air nescafe ni saya tak pernah pas utk citarasa suami!
so dengan bangganya saya bwk masuk bilik, bagi dia minum, dia senyum2..saya tahu!! saya GAGAL lagi =(

haha xpela , boleh cuba lain kali, saya tuang jer dalam cawan yg dah beli dari tin tu..hehe.atau pun anda cari calon yg lain pandai buat nescafe?? BIG NO NO!!!! yer en suami =) saya bukan isteri akhill hayy yg sanggup hidup bermadu! =)

akhirnya saya tidur dgn baju yg tertumpah serbuk bus*k itu.. =)

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment