Sunday, June 7, 2009

ALHAMDULLILAH, datang kembali =)

Pagi tadi saya pergi recharge untuk esq Executive =) Alhamdullilah perasaan rindu utk lebih mendekati Allah dtg kembali .. syukur =) mmg sebelum ni ada perasaan sebegitu, tp sebagai hamba Allah yg lemah membuatkan kadang2 saya terleka dgn anak2 , suami , keluarga dan duniawi wpun saya pernah berjanji kepada pada Allah pada suatu masa dahulu saya akan berusaha dan terus berusaha utk lebih dekat pada-Mu ya Allah.. Ya Allah segala puji hanya padamu Allah, tuhan semesta Alam, hanya kpd mu kami akan menyembah, dan mohon pertolonganmu, tunjukan lah kami jalanmu yg lurus, jalan yg engkau redhai... amin

mula2 pagi tadi, saya rasa dalam dilema, mama ajak teman pergi keluar dgn dorang, tp mana satu saya nak pilih, saya mmg tak sampai hati utk cakap 'no' kepada kedua ibubapa saya. itu yg saya kagum cara mereka mendidik anak2..tiada sorang pon dalam adik beradik saya akan cakap 'no' wpun abg saya dalam bilik meeting.. cuma saya harap diri ini dan adik2 saya tidak masam muka apabila ibubapa saya suruh buat suatu kerja..sebab saya tidak akan ada ibu atau bapa yg kedua dalam hidup ini...sementara mereka masih hidup, insyaAllah itu jer jasa yg saya boleh balas.. =) dari segi wang ringgit saya belum mampu, hehe saya pon mengharapkan duit en.suami =) .. tp saya tekadkan hati jugak, saya nak pergi jugak kali ni..saya nak diri ni sentiasa dekat pada-mu ya Allah. sorry to my mummy =)

Cuma saya kurang setuju dgn sesetengah golongan agama, sebab bila salah sikit jer di ESQ ni dorang hentam terus.. jgn pergi esq, esq sesat. tarik balik saranan semua tu.. mungkin mereka hamba2 Allah yg terpilih utk cepat dapat hidayah mendalami agama, dan mereka ada ilmu yg byk. tp golongan2 mereka ni tidak tampil utk membetulkan apa yg sesat di dalam esq?? sekadar menghebahkan tp tidak berbuat sesuatu.. bagi saya itu sangat tidak adil pada golongan seperti saya yg masih terlalu baru utk lebih mengenali Allah. saya tidak taksub kepada esq, kalau saya taksub tiap2 minggu saya recharge, saya masih ada en.suami utk membantu diri ini.. tq sayang..
Cuma byk perubahan pada adik beradik saya sejak esq diperkenalkan kepada keluarga kami. Alhamdullilah, saya rasa itu hadiah yg paling mengembirakan ibubapa saya, kalau saya jadi mereka pon, tiada apa yg lebih berharga selain dapat tgk anak2 dia sentiasa dekat kpd Allahs.w.t.. cuma satu jer saya harap, jgn terlalu cepat menghukum esq, ni tempat yg paling mudah utk manusia lebih sentiasa cintakan allah, sblm ni saya tahu Allah itu wujud, tp tidak pernah rasa rindu pada Allah, saya hanya melaksanakan solat kerana benda itu wajib! tp insyaAllah skrg saya rasa nak buat kerana Allah tidak pernah meninggalkan saya, kenapa saya nak jauh daripadaNYA ? misi saya hanya satu.. saya mahu apabila jumpa dgn Allah suatu hari nnt, saya sudah buat yg terbaik sbg hambaNYA.. tp saya ttp akan berusaha utk menutup aurat dgn lebih sempurna =) saya bersyukur tgk adik2 saya dah berubah dari segi pakaian, tp saya bila lagi? insyaAllah saya ttp akan berusaha dan terus berusaha..


Alhamdullilah rezeki saya di Almuntaqa semakin mencurah2..kadang2 saya malu kepada Allah utk minta doa supaya dimurahkan rezeki, saya hamba Allah yg amat kurang mensyukuri nikmat yg diberi. tp saya ttp minta rezeki lebih..ya allah, ampunilah dosa hamba-mu ini.. anugerah yg engkau beri penuh dgn nikmat, ya Allah jgn lah engkau beri kami, jln yg sesat dan yg engkau murkai. Amin

doakan saya agar sentiasa lebih dekat kepada-nya, dan semoga Allah menjadi benteng utk saya tidak melakukan kesilapan.. saya hanya hamba Allah yg lemah, saya perlukan teguran org sekeliling jika saya melakukan kesilapan.

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment