Thursday, June 4, 2009

IDAMAN PUTRA, SETAPAK

Bulan april hari tu ktorg dah dapat rumah yg dibeli oleh en.suami utk kitaorg. terima kasih juga kepada DR AISAR YEE yg telah memberi 10% downpymt.. =) haha korang cari la sendiri siapa hamba Allah yg sgt bermurah hati itu =) semoga Allah sentiasa meredhai dan sentiasa merahmati perjalanan hidupnya itu =)

n nak ckp tq sangat kepada en.suami yg bayar duit bulan2 tu kat ocbc utk kesenangan saya dan kedua2 anak saya..setakat ni dua la =) hehe tunggu en.suami habis belajar dulu.. =)

sekarang rumah tu bagi sewa dulu sebab en. suami nak pergi canada dah bulan 7, so rugi la kalau bagi kosong, at least 4 tahun ni boleh cover duit bulan2 en.suami =)

so bagi org turkey sewa, wife dia org johor..whateva la sapa2 pon, janji ada org..tp pak turkey ni kecoh sikit..semua benda nak, dahla sewa 1200 jer, nak aircond, kipas semua tempat, dapur pon..so whateva, tp yg membuatkan saya dan en.suami bagi sebab dia mcm bersungguh buat cabinet, cari kipas yg harga betul2 murah utk rumah tu, mmg beza sgt dgn harga kedai. dia mmg betul2 nak duduk.. takpela, tawakal jer la kalau dia byr ker tak..tp boleh check maybank2u, hehe blh check wpun saya di canada.. =) kalau tak mama saya ada utk menghalau en. turkey itu..hahaha

kitaorg pilih setapak sebab 5 minit jer ke tempat kerja en.suami..mula2 nak pilih ttdi, tp tol lagi, minyak lagi, masa lagi.. hmmm sana jer la, lagipon kemudahan ada utk gerak gi mana2 kan =) insyaallah kalau ada rezeki lebih, en. suami nak beli rumah lagi satu, so rumah setapak tu bagi sewa jer.. en.suami sila belajar lagi rajin2 k supaya dpt lagi byk duit =) hehe boleh en suami beli kereta ini kepada isterinya yg tercinta ..haha berangan jap =) tp nak jugak!!! lagi 4 tahun k sayang?? =)

akhirnya saya berjaya upload satu entry utk blog sya..yeehaaa... tetiba card reader saya tak nak read semua gambar2 di dalam camara olympus.. hehe 3 tahu dah camera ni, hadiah en suami..tp mcm baru lagi, sebab kitaorg jarang sgt guna... =)

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment