Tuesday, June 30, 2009

CANADA

ASSALAMUALAIKUM =)

dalam sebulan lagi, insyaAllah saya , en suami, maryam n aiman akan ke canada =) esok maybe buat visa..tinggal baby yelmon jer yg takde visa.. =) tp saya n mayam nak renew utk 4 tahun terus =) leceh la tiap 2 tahun nak kena renew =)

dulu mmg tiap2 tahun saya nak balik =) sebab dua2 tahun tu saya mengandung =) n tak pernah pon dalam sekali saya dapat pergi check up =) sbb en suami tidak akan sesekali meninggalkan kelas =) pernah sekali tu saya demam panas sampai 41, n waktu tu maryam dalam perut =) sampai iwan pon dalam dilemma, nak klas ke atau doktor.. takpela, saya kata pergi la kelas =) so discuss punya discuss mmg en suami pon belum boleh utk menjaga isteri dia dalam mengandung..hehe tu la setiap kali org kutuk isteri dia, dia diam jer =) hanya saya dan dia sahaja yg tahu betapa susahnya mengandung kat negara org =)
sbb kitaorg guna insurans kerajaan msia =) so sgt limited klinik utk check up..tiap2 rabu shj, dahla nak amik darah hospital lain, check up hospital lain, scan baby hospital lain.. mmg saya stress =) mmg seksa jauh dgn en suami time mengndung, tp takpela, masa depan anak2 =) hehe salah budget , sbb due date dorang dua time en suami final xm =)

so, tahun ni saya discuss dgn en suami utk rehat jap dari mengandung =) dulu en suami kurang setuju dgn planning2 ni =) tp sebab susah nak mengangkut dua2 ni, sampai 40 jam nak sampai canada =) so kena fikir berpuluh2 kali =)

kadang2 saya fikir, napa la jauh sgt canada ni.. tp fikir kan 5 series ..huahuahaua..gelak jahat =) gagahkan jugak la =)

saya nak jugak duduk kat msia ni sendiri =) sian jugak emak ayah n adik2 saya..sebab mereka nak rehat..mereka tak suka dgr suara baby2 nangis n gaduh..dulu saya pernah duduk sendiri di shah alam. en suami pulak tak suka..jauh ..tol mahal, minyak mahal.. so balik duduk ttdi =) macam mana? =) ditambah pula dgn perangai maryam yg sgt suka nagis dan menyebabkan semua org tension =) haha kalau boleh saya mahu cepatkan masa 4 tahun en suami belajar n balik msia cepat2..


takpe la sebulan jer lagi =) doa2 harap semuanya ok kat canada nnt =) sebab saya cuma ada en suami dan anak2 disana =)


assalamualaikum

3 comments:

  1. ye la tu tiap2 tahun, rasanya tak sampai setengah tahun pun, dah cabut :P :P

    ReplyDelete
  2. dua2 tahun ngandung =) susah kak ngandung tmpt org =) due date time iwan exam =)
    aimi mana la reti apa kat tmpt org =)
    haha cukupla aimi faham, n iwan faham =) akak pon tahu cara dia belajar =) sejam jer sehari aimi dpt berbual n jumpa dia..haha..boleh gilo aimi kalu setahun, insyaAllah ada 2 angkatan kecik ni =) harap2 ok la, plus ramai dah msian kat apartment tu =) dulu aimi sorang..hehe

    ReplyDelete
  3. biasalah aimi, berat mata memandang, berat bahu memikul.

    dayang2 kat situ mesti dah tak sabaq menanti big brader and big sista sampai..

    teruk la baby yelmon and mek yam kena gomoi sampai kering

    ReplyDelete