Wednesday, August 5, 2009

IDAMAN IRIS, PENANG

assalamualaikum =)

yer, mmg confirm saya tak boleh beli 5 series..xpela2!!! =( sbb en suami beli rumah satu lagi kat penang..

kat idaman putra setapak tu dah selesai, now org sewa, hmm bulan2 byr kat bank 900, tp ktorg bagi sewa 1200..fullyfurnished ok..tak la mahal, kalau tak kawasan tu 1400 or 1500 ..tp sbb ktorg mmg nak cari cepat penyewa sbb mana nak larat nak bayar duit bank kak oii kalau tak bagi sewa =) so 4 tahun ni ktorg bayar bank dgn duit sewa, takpela, kalau ada org masih nak terus sewa, kiranya ktorg dapat rumah tu free2 la..so tak terbeban sgt kat situ =)

so kali ni en suami nak buat mcm tu jugak kat penang.. sbb tempat yg en suami nak beli ni, sgt strategik dan depan kedai2, airport, jalan besar, pos ..mmg penuh giler time nak beli..penang kalau bwh 200 ribu mmg tak dapat la..cina jer penuh..tp dorang reserved kan lot bumiputera n lagipon tolak lagi 5% sbb mak mentua i koperasi n 5% bumiputera..bolehla save 20 ribu..

so ni la gambar2 dia..



corridor frm rooms


ni master bedroom

bilik ke 2

bilik ke 3


ni ruang mkn



ni ruang tamu


balcony




dapur




2 toilets




washing area

nnt kalau dah siap, en suami amik tingkat 6



tak besar sgt, dalam 850 sqft rumah ni ..b4 2 tahun insyaAllah akan siap..bulan2 byr dalam 650 .. boleh bg sewa dalam 900..insyaAllah ok la kot..kalau dua2 org sewa ok.. boleh beli rumah di gombak nnt balik dari canada =) investment utk masak depan! kos sara hidup sgt tinggi yer adik2 di kl itu.. bye2 5 series!! hi vios =)

anak2 nak sekolah lagi..hmmm camano emak saya boleh anak ramai2..saya selalu tak berpuas hati time kecik2 sbb kena turun temurun buku teks abg2 saya..skrg baru saya faham =) takpe2 kt canada saya mmg kena cari duit lebih sbb saya memerlukan duit utk masa depan saya dan anak2 saya..

setapak oh setapak, di manakah gambar2 mu =)

thx a lot en suami =) tlg simpan duit yer di canada..byk lagi benda yg perlu dibyr di malaysia ni..nasib kereta dapat free..thx to fama..semua adik beradik saya pon dapat kereta free..rumah pon ayah saya akan bagi 10% utk downpymt ..pastu lain2 en suami sambung la yer..rumah ke 2 bayar sendiri..takpela, susah2 dulu mcm mama saya cakap, bergaya buang ke tepi..arghhh sedih mengenangkan 5 series =( jgn saya bersusah2 dulu, pastu cari lain eyy =)

wah mmg kena berjimat sikit ni kat canada, sorry la mayam n a'aman..no no toys k.. =) masa depan,masa depan! kalau korang baca blog ni nnt! jgn nak merajuk2 k..

en suami saya berbangga dgn kamu, br 28 tahun sudah memiliki 2 rumah! entry ni bkn menunjuk2 tp blog ini blog saya, saya berhak meluahkan apa yg saya rasa =) saya minta maaf jika anda merasa saya menunjuk, tp saya nak semua yg berlaku ada dalam blog kesayangan saya ini =) tq sbb sudi kongsi kegembiraan ini bersama2 saya..thx to my daddy too !! =)

happy + sad = kena tido jap..ngantukzzzz..



assalamualaikum


1 comment:

  1. Idaman Iris... Plan pun nak beli nie... :)

    Bayaran muka berapa ya? setiap tingkat up RM1K kan?

    Tingkat paling bawah (tingkat 5) masih ada ke untuk bumis?

    ReplyDelete