Monday, April 20, 2009

ESQ


ALHAMDULLILAH!
jumaat lepas, saya, suami n baby ana n abg joni n kak sorayya pergi esq...program utk mengenali Allah swt n kerohanian...pagi jumaat tu ada lah utk pengenalan apa itu esq n testimonial utk org2 yg dah pergi...so x sabar2 la kan nak tahu apa esq..sebab dik2 n abang n kakakipar semua dah gi sampai beberapa angkatan... jealous la jugak :) pastu dia terangkan beberapa kajian yg dilakukan oleh pengkaji2 ttg bumi..so mula2 ingat mcm boring la kan..apa ni..kata program mengenal Allah..tp lepas satu persatu dia terangkan n dia kaitkan dgn ayat2 al-quran yg 1400 tahun dulu dah diturunkan,ttp mengapa manusia masih lagi leka akan kebesaranya.... subhanAllah....


ok..mmg sesetengah hamba2 Allah akan cakap " alaa benda ni,kitaorg dpt email ni dah dapat tahun 2000 kot..." iya mmg betul...tp bila kita baca email tu adakah kita akan dapat kesedaran ttg akan kebesaran Allah dan menginsafi dgn apa yg dilihat itu?? jujur saya cakap, time esq tu saya menangis sebab takut akan kebesaran Allah, dan saya terlalu leka dgn dunia dan anak2...saya mengaku sebelum ini saya terlalu menyayangi anak2,suami, ibu bapa, adik beradik melebihi saya menyayangi Allah....SubhanAllah... ampunilah dosa2 ku sebab terlalu leka utk mencari cintamu.....


pastu dia masuk bab rasul, ibu bapa mmg takutnya...subhanAllah...takut sgt... bertapa berdosanya aku...bila dia tunjuk slide ttg bumi, bulan, matahari n semua2 tu...nabi pernah sampai kan 1400 tahun dulu...tp siapa yg dapat menerima..manusia dapat menerima semua tu lepas para saintis buat kajian...kita ni terlalu menangungkan barat... bila al-quran yg isi kandunganya x pernah berubah sejak 1400 tahun dulu,xde sapa nak buka dan mepercayainya.. nabi dicaci dgn teruk sampai berbagai2 pergorbanan yg saya rasa x mampu satu hamba Allah pon buat...tp mengapa saya masih leka..?? sampai nafas terakhir nabi pon masih menyebut umatnya sendiri...dia risau akan umatnya yg leka dgn duniawi...
Bila hari ke 3 mmg kemuncak utk esq...kita boleh rasa tujuan hidup ini utk apa..hanya satu iaitu Allah s.w.t....Alhamdullilah...skrg saya kurang marah2 dgn anak2, suami (sorry sayang ) :) byk betul dosa dgn si suami ni :) ibu bapa... dan adik beradik... mcm kat dalam blog ni susah utk terangkan..kena pergi dan rasa ..mmg rindu sgt2 nak pergi lagi... :)


cuba teka siapakah dua org hamba Allah yg meminati Pak aminul ?
hehehe... sorry BABY GIRL n baby cheeseland....


cuma satu doa saya kepada Allah s.w.t.."jgnla putuskan hidayah yg telah kau berikan kepadaku" ... amin..

thx to my luvly papa sebab dia telah mengeluarkan rm 1300 seorang utk anak2nya dan menantu2nya mengikuti kursus ini...alhamdullilah jiwa ni dah x kosong..sesuatu perbuatan yg saya lakukan hanya utk Allah yg maha Esa...

Assalamualaikum.....

2 comments: